Mit helbred er tilsyneladende et mysterie.....

Hvordan gik det så med vores NRGI forbrug?

Sponsoreret af NRGI

ee8b50a6-762a-4774-8916-94d0199d3b1b

Så gik det første kvartal af 2017…. Og NRGI’s nye App har gjort det muligt for os, at holde øje med vores el forbrug. Jeg vil sige, det er mere udfordrende end som så, lige at ændre sit forbrug. Mest fordi vi ikke helt har kunnet se, hvor vi i givet fald kunne skrue ned. Opvaskemaskinen og tørretumbleren kører temlig ofte i vores familie, så med mindre vi begynder at vaske op i hånden eller lufttørre alt vores sengetøj og flyverdragter, så er det svært lige at skære ned på den konto, og det må vi bare indrømme, det er også det, som App’en har afsløret. Vi har simpelthen fået en sur smiley 🙁 Vores forbrug er helt jævnt og fint… Men lige en smule over det forventede forbrug, og det er jo faktisk ikke så godt. Så flot og jævnt, men lidt for højt… hmf!

De to nedenstående fotos er ganske afslørende, vi kan ikke løbe fra det. MEN…. det sætter nu alligevel lidt en djævel igang i mig, for det kan da ikke passe, at vi ikke kan gøre et eller andet….

Sidste år købte vi faktisk nyt køleskab, som jeg i hvert fald ved, er meget mere energivenligt end det vi havde før, vi har også fjernet vore emhætte, og laver stort set alt stegemad på grillen udenfor, så også her sparer vi i forhold til før, så hvor kan vi dog sætte ind henne.

Nu er det heller ikke fordi vores forbrug er alarmerende højt, som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så havde jeg en længere snak med en sød dame hos NRGI’s kundeservice, hun informerede mig om gennemsnitsforbruget på el hos en familie på 4, ligesom os, og her ligger vi altså ganske normalt, måske en anelse til den høje side, men på ingen måde med et stort overforbrug.

Vores issue er måske nok, at vores TV faktisk kører non stop fra når vi træder ind af døren og til vi går i seng om aftenen. Det er bare sådan en ekstra beboer…. Det er vane for os, og det er bestemt en el-sluger…. Så hvis der er et sted vi kan spare, så tænker jeg det må være her…. Det skal i hvert fald komme an på en prøve, det må være min næste opgave, at se om det rent faktisk kan skrues ned ved at slukke lidt mere for vores TV.

 

img_3474 img_3473

Men som I kan se på billederne, så er det altså en meget brugervenlig App, både tekst og billeder er til at forstå for enhver. Der er mulighed for at sætte forbrugsalarmer på…. “hey, det er måske det jeg lige skal prøve”, og så er der den grønne duel som man også kan prøve. Jeg skal dog lige for god ordens skyld nævne, at man altså skal være kunde hos NRGI for at kunne bruge den her duel, men man kan altid gå ind og læse mere om forbruget, og brugen af den på NRGI.

img_3472

 

Som de fleste mennesker her i verden, så er jeg også af den overbevisning, at jeg gerne vil være med til at passe på vores jord og vores natur, så jeg synes virkelig, at den her form for information er rigtig vigtig. Jeg synes det er fedt, når en virksomhed som sælger energi, faktisk har stor fokus på at spare på den, og værne om vores verden. Det er også derfor, at jeg faktisk gerne vil være med til at ændre vores elforbrug. Det kan godt være det ikke lige skete på de første 3 måneder, men det er en øvelse, og det tager tid, og det vigtigste er, at jeg er blevet bevidst om det…. Det er i sig selv måske faktisk det aller vigtigste i det her, og nu håber jeg så også, at jeg har været med til, også at gøre DIG bevidst om at begrænse DIT forbrug….. Skynd dig at hent App’en og kom igang….

 

dff433b4-b1e0-454f-b9e3-354cb3b0df3f

nrgi_logo_cmyk

 

MORTILMERNEE_FBUntitled
   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mit helbred er tilsyneladende et mysterie.....